woensdag 2 mei 2012

Doutzen (2)

Ondanks moeilijke tijden in boekenland heeft zwarte man Bill aan belangstelling geen gebrek.


Gistermiddag moest ik even bij mijn uitgever - uitgeverij Passage te Groningen - langs om maar liefst twee van mijn boeken van een persoonlijke opdracht voor Nederlands topmodel Doutzen Kroes en haar echtgenoot Sunnery James te voorzien. Het bleek namelijk een echt telefoongesprek te zijn geweest die Zwarte Man Herman met haar gevoerd had. Hij had het gewoon verbatim opgeschreven! 
Die Doutzen is inderdaad een fan van mij. Sunnery ook, maar dat is geloof ik grotendeels omdat Doutzen het zegt. Sunnery kan dan wel overal ter wereld de populaire dj uithangen, maar thuis is het Doutzen die bepaalt wat er zoal in de boekenkast komt te staan. Trouwens niet op alfabetische volgorde, maar volgens themakleuren. Mijn laatste roman "Captain Liefie" moet dan ook nog even wachten, want de kaft daarvan is herfstig rood. Dat is best wel mooi, aldus Doutzen, maar niet nu het hartje lente is en de zomer over een paar weken al aanbreekt. Mijn romans "Doem Dada" en "Fietsen met Bob Dylan" kunnen daarentegen wel, aangezien die kaften respectievelijk wit en hemelsblauw zijn. Weliswaar duidt wit op de winter, maar net als zwart kan wit altijd. 

Ik moet zeggen dat ik daar nooit zo over nagedacht heb. 

Ik ga hier niet zeggen wat ik nou precies in de boeken aan persoonlijke opdrachten opgeschreven heb, want dat is tussen Doutzen, Sunnery en mij. Het enige wat ik erover kwijt wil is dat ik met een dikke viltstift de titels op de kaften gewijzigd heb in "Veen Dada" ("Doem Veendam" zou het lot van de SC mogelijk teveel op de proef stellen) en "Fietsen met Bob Dylan door de lange leegte (met tegenwind)". 

Tot slot: via ingewijden (ik noem geen namen) weet ik dat het sinds eergisteren (Koninginnedag!!!) niet meer botert tussen Paris Hilton en Afrojack. Maar laten we gezamenlijk afspreken dit nog even onder de hoed te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten