zaterdag 17 maart 2012

Tom Cruise


Zwarte mannen!

Even een paar dingen waarover ik vandaag tijdens de taxi gebrainstormd heb met mezelf, Ik schrijf het even aan jullie, omdat ik het anders weer vergeet.

SC Veendam? Waarom zou de club niet SC De Veenkolonialen heten? Dan heb je direct meer draagvlak & blijf je weg van de contraproductieve broedertwisten.

Verder: rotary. Hoe zit het met de rotaryclubs in Winschoten, Hoogezand-Sappemeer, de Pekela's, Stadskanaal & Ter Apel? Ik had gisteren een beetje het gevoel alsof het een soort veredelde rotary was. Als je het voor de hele Veenkoloniën organiseert, onder het motto We Hebben Meer Gemeen Dan Niet, & dan op de club? Perfecte plek, goede catering & prettig personeel. Het idee van de rotary is om zakenlieden een netwerkplek te geven. Er zullen vast al van die plekken bestaan, maar je zou het kunnen bijeenbrengen in het stadion.

Streekmarkt. In de Marne organiseren ze dat vaak bij Verhildersum in Leens. Zoiets zou je in de koloniën kunnen doen in of bij het stadion, in de oogsttijd, in september of oktober.

Je kunt niet zomaar van mensen vragen dat ze trots zijn, zeker niet in dit gebied. Je hoeft niet direct met allerlei successen te komen, maar het kan wel als je een duidelijker perspectief biedt, als je hoop biedt. Alleen Gezellig Onder Elkaar is weer te weinig, omdat dat meer een Calimero effect teweegbrengt. Dan opereer je meer vanuit dat fnuikende minderwaardigheidsgevoel. Daarmee ga je het nooit redden.

Ik snap Douwe wel wat betreft zijn vrouwelijke collega's, maar ik ben er wel voor dat de Zwarte Mannen een zo groot mogelijke club wordt, zonder onderscheid van geslacht. We kunnen natuurlijk wel eisen dat de Zwarte Mannen van het eerste uur alleen met hun eigen nadrukkelijke toestemming door jongere leden mogen worden aangesproken, met eventuele sancties op overtredingen van het verbod.

We gaan dus verder op de familietribune. Goed. Als we telkens als we heen gaan ons in het zwart kleden, & ons als een hopelijk steeds dikker wordende spot bij elke wedstrijd op verschillende plekken over de tribune bewegen, dan begint het ook vanuit de eretribune ergens op te lijken, dan beginnen we ook tijdens de wedstrijden te intrigeren.

De fotostrip. Ik ben daar een groot voorstander van. We kunnen zo een redelijk wedstrijdverslag maken dat laagdrempelig is, met shots van de wedstrijd, shots van onszelf, shots van andere mensen op de tribune, shots van de supporters van de tegenstanders & tekstballonnen met onze commentaren erin. Zo kunnen we natuurlijk ook eens Tom Cruise in ons midden verwelkomen. "TOM CRUISE OP DE LANGE LEEGTE!!!!"

Nou, dit is het nu even. Maar ik moet zeggen: ik zie potentie in ons. We kunnen dit!

Met zwarte groet,

Bill

Geen opmerkingen:

Een reactie posten