woensdag 14 maart 2012

Streektaalzanger

Ik begrijp dat Dick vindt dat hij ons eigenlijk opgericht heeft?

Maar soit erover, ik mag hem graag lezen en als er iemand verstand van underdog-sporters heeft is het Dick Heuvelman.

Vandaag nog een lollig moment met mede-zwarte man Van der Bijl meegemaakt:

Een Vandaag was op bezoek. Zij zochten een jonge streektaalzanger en iemand had hunnie op mij gewezen.
Nou ben ik niet vies van een stukje publiciteit, zoals jij weet en dus heb ik ze van harte binnengenodigd.

Wat dan wel weer raar is. Mijn moeder mag al jaren niet meer bij mij langs komen vanwege de voeligheid maar heel Nederland ziet straks wel wat voor huishouden ik er op nahoud.

Ik had bedacht dat het wel leuk was om Domnee, Domnee voor een kerkdeur te zingen dus we gingen de straat op.
Nou had ik al zitten snakken dat bijna iedereen in Groningen ook Gronings spreekt dus de journalist had het plan opgevat om een willekeurige Groninger aan te houden en hem of haar een stukje inboorlings te laten spreken.

En natuurlijk kwam Van der Bijl de bocht omzeilen op zijn onverwoestbare Gazelle.
Voordat ik in kon grijpen had hij al een microfoon onder de snor gedrukt gekregen.

Hij deed nog een manmoedige poging tot Gronings maar aangezien de reporter zelf een geboren en getogen Sneker was viel Douwe snel door de mand.
Al decennia een Stadjer maar dan toch weer ontmaskerd..

tjeu, Bert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten