dinsdag 3 april 2012

Lou Reed

Zwarte man Hadders weet uit betrouwbare bron het nodige te vertellen over de fiets aspiraties van ome Lou.


Een goede vriend van mij, hoewel afkomstig van de zandgronden van Drenthe in zijn hart een echte zwarte man, is artiestenbegeleider en dient uit hoofde van zijn functie anoniem te blijven.

Hij is de man die er voor moet zorgen dat hier ter stede spelende topartiesten niets te kort komen.

Dat houdt in dat hij ze van Schiphol haalt, naar het hotel brengt en zorgt voor nieuwe snaren, pizza's, weed, geile wieven en andere plaatselijke versnaperingen om ze vervolgens op tijd af te leveren bij ons prachtige Cultuur Centrum.

Men zou verwachten dat mijn vriend die artiesten rondrijdt in een limousine. Niks is minder waar.
Zoals zwarte man Jaap ongetwijfeld kan beamen wordt in cultureel Groningen elk dubbeltje omgedraaid.

In mijn vriends Opel Astra uit 2003 hebben al plaatsgenomen: Willy de Ville, Ray Davies, Brian Wilson, the Everly Brothers, Bonnie Raitt en driekwart van de voormalige Velvet Underground.
Zo ook Lou Reed.

Aangezien dhr Reed wat met zijn ziel onder de arm rondliep als zijn vrouw met het orkest repeteerde was de taak van mijn vriend hem gezelschap te houden.

Lou was duidelijk gewend dat alles voor hem gedaan werd.
Zo bleef hij voor elke winkel staan dralen totdat iemand anders voor hem open deed.
Later bleek dat hij niet wist wat 'duwen' en 'trekken' betekende en hij wilde niet betrapt worden terwijl hij met de deur stond te schutteren.

Ook de bediening van de verwarming op de hotelkamer ging Reed boven de pet.

En deze man zou op de fiets door onze provincie....nee, dat geloof ik niet.

Mijn vriend de zandgronddrent heeft een bescheiden en positief karakter, een onmisbare eigenschap voor iemand in zijn professie, en heeft dan ook geen slecht woord over voor Lou Reed.

Wel over John Cale die volgens hem de grootste klootzak is die hij in al die jaren ontmoet heeft...
En dat lijkt me nou weer wel iemand die gaat fietsen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten