vrijdag 7 december 2012

Lagerwerf


Details zijn belangrijk. Details doen ertoe. Details maken het verschil. Zwarte man Hadders over de details van het veterstrikken. Ook voor voetballers niet geheel onbelangrijk.


Na 4500 kilometer door stoffig Spanje op een oude motorfiets waren mijn schoenen wel aan een poetsbeurt en een paar nieuwe veters toe.

Bij de rappe schoenlapper had ik een stel geinige two-tone veters gekocht en nadat ik oude verwijderd had zou ik deze er in rijgen.

Na poging 1 was ik niet tevreden. Hoewel ik me er nog nooit eerder druk over gemaakt had zag het er
raar uit.
Bij raadpleging op internet bleek dit de 'verkopersmethode' te heten.
Zonder dat uitgelegd werd waarom dat zo heet kreeg ik toch het gevoel dat ik hiermee lichtelijk voor aap zou lopen in het modebewuste Groningen.

Verder waren er de Lagerwerf- en de Amerikaanse methode die zo op het oog niet van elkaar verschilden.

Ook was er nog de soldatenmanier maar die sloeg telkens een paar gaatjes over. Waarschijnlijk om de dienstplichtige extra snel naar het front te kunnen sturen mocht de nood aan de man komen.

Niet tevreden met deze rijgwijzen zocht ik verder.
Ik stuitte op Ian's Shoelace Site.
Ian beweerde dat er twee triljoen methodes zijn om je veters te rijgen.  
De moed zakte me in de...juist ja.

Na enkele uren koos ik voor de Straight Easy Lacing manier.
Een kwartier prutsen later kwam ik er na lezing van de kleine lettertjes achter dat Straight Easy Lacing alleen geschikt is voor schoenen met een even rij gaatjes aan elke zijde.
Ik had vijf gaatjes en dat zorgde volgens Ian voor een 'messy look'.  Daar had ie wel gelijk in.

Uiteindelijk heb ik nu de Over-Under. Maar volgens mij is het gewoon de Lagerwerf..

Zoek de verschillen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten