Details zijn
belangrijk. Details doen ertoe. Details maken het verschil. Zwarte man Hadders
over de details van het veterstrikken. Ook voor voetballers niet geheel
onbelangrijk.
Na 4500 kilometer
door stoffig Spanje op een oude motorfiets waren mijn schoenen wel aan een
poetsbeurt en een paar nieuwe veters toe.
Bij de rappe
schoenlapper had ik een stel geinige two-tone veters gekocht en nadat ik oude
verwijderd had zou ik deze er in rijgen.
Na poging 1 was ik
niet tevreden. Hoewel ik me er nog nooit eerder druk over gemaakt had zag het
er
raar uit.
Bij raadpleging op
internet bleek dit de 'verkopersmethode' te heten.
Zonder dat uitgelegd
werd waarom dat zo heet kreeg ik toch het gevoel dat ik hiermee lichtelijk voor
aap zou lopen in het modebewuste Groningen.
Verder waren er de
Lagerwerf- en de Amerikaanse methode die zo op het oog niet van elkaar
verschilden.
Ook was er nog de
soldatenmanier maar die sloeg telkens een paar gaatjes over. Waarschijnlijk om
de dienstplichtige extra snel naar het front te kunnen sturen mocht de nood aan
de man komen.
Niet tevreden met
deze rijgwijzen zocht ik verder.
Ik stuitte op Ian's
Shoelace Site.
Ian beweerde dat er
twee triljoen methodes zijn om je veters te rijgen.
De moed zakte me in
de...juist ja.
Na enkele uren koos
ik voor de Straight Easy Lacing manier.
Een kwartier prutsen
later kwam ik er na lezing van de kleine lettertjes achter dat Straight Easy
Lacing alleen geschikt is voor schoenen met een even rij gaatjes aan elke
zijde.
Ik had vijf gaatjes
en dat zorgde volgens Ian voor een 'messy look'. Daar had ie wel gelijk in.
Uiteindelijk heb ik
nu de Over-Under. Maar volgens mij is het gewoon de Lagerwerf..
Zoek de verschillen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten