zondag 17 juni 2012

Veenkoloniaals commentaar op de SC Veendam gehaktbal

Onze mannen in Charkov zijn vanavond ook zwarte mannen. Zoals eerder gesteld hoeveel oranje kun je als mens verdragen. Zwarte mannen houden van continuïteit en gaan door. Nu een bijdrage van onze immer twijfelende zwarte man Michiel, aangezien hij geen plattelander is, maar gewoon een stadjer, een leraar Duits, een voormalige punkrocker en een kookboekenschrijver. Van zijn hand is onder andere het Tostiboek & de klassieker "Mama, mag ik nog een spruitje". Inzake vanavond voor éen keer alle frustraties van je af eten. Letterlijk kop d'r veur. Twee keer elf man achter een bal. Geef mij vanavond maar even een gehaktbal.


- Hmmmm lekker, maar er mist nog wel wat zout.
- Die van Wageningen en FC Amsterdam smaken beter, maar deze komt in de buurt.
- Ik zou er nog wel eentje lusten, maar ik moet aan mijn gezondheid denken.
- Mosterd uit de regio maakt de bal helemaal compleet.
- Als we vandaag nu ook nog eens winnen, dan kan de dag niet stuk.
- De bal is rond.
- Achteraf hadden ze beter half-om-half kunnen nemen, maar dan niet van rund,
  maar van kalfsvlees.
- We staan er weer gekleurd op.
- Van vier uur op een warmhoudplaatje is nog nooit een bal slechter geworden.
- Hier kan de stad nog een puntje aan zuigen.
- Nooit geweten dat de combinatie sprinkhaan en eetbaar gemaakte strokartonvezel
  zo’n goede gehaktbal kan opleveren, helemaal in combinatie met deze moleculair
  gemodificeerde appels met vochtige kern.
- Zo kan ik het ook, deze bal komt gewoon uit een pakje.
- Echt 100% ambachtelijk is de bal misschien niet,
  maar gescoord hebben we wel driemaal.
- Mijn moeder maakte ze beter, maar tja, die is er niet meer.
- Ik kon ze al ruiken vanaf het station.
- Ik heb al veel gehaktballen in sportkantines mogen proeven,
  maar deze is werkelijk altijd raak.
- Mag ik er 20 om mee te nemen?
  Nee hoor, ik heb zelf een plastic tas van de Combi bij me,
  daar kan ik ze wel in meenemen.
- Ich hatte gern eine Frikadelle. - Die hebben we niet, rare Duitse snuiter,
  maar wel een vertrouwde gehaktbal, kijk maar hier. - Dass meine ich doch auch,
  eine Frikadelle!
- Dit kunnen ze niet in Stadskutknaal.
- Hebben jullie ook wat anders, ik heb vanochtend al een gehaktbal gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten