vrijdag 27 april 2012

‘Met Doutzen…’

Zwarte man Sandman staat niet in het bel-me-niet-register.

‘Herman…’

‘Ja, hoi Herman, met Doutzen… Stoor ik?’

‘Nee hoor.’

‘Oh, nou, ik bel even… je hebt waarschijnlijk gehoord dat ik kolonicio ben geworden en ik dacht, ik heb dat zomaar gedaan, dat ging via Sunnery. Hij was wat aan het kloten op Twitter en ik dacht weet je wat, ik meld me ook aan. Dat kwam zo maar bij me op, maar ik vond het wel netjes om dat even met jou te overleggen. Of je dat goed vond.’

‘Daar heb ik gee…’

‘Nu ja, ik weet hoe serieus jij en je zwarte mannen zijn met Veendam en Sunnery en ik lezen alles op jullie blog. We lachen ons een kriek. Jullie zijn echt cool en met die foto’s erbij en hoe jullie worst zitten te eten. Wij zijn helemaal gek van Bill. Mijn man begreep er eerst geen reet van en toen heb ik hem een beetje over de achtergrond verteld, van Sankt Pauli en zo en Henk Nienhuis en wij vonden dat we daarom mee moesten doen. Wij menen het serieus en ik vind het belangrijk dat jij dat weet.’

‘Maak je geen zo…’

‘Weet je trouwens of het geld al overgeboekt is? Een internationale transactie duurt meestal wat langer. Bij ons is die twintig euro er nog niet af. Ik weet ook niet of ze het in dollars doen. Misschien kun jij dat even checken?’

‘Om eerlij…’

‘Hé, ik zie net dat Kim ook kolonicio is geworden. Dat had ik haar gevraagd. Ik heb meteen een aantal meiden op de hoogte gebracht. En ik zag dat Kim Feenstra… Kim ken je toch?’

‘Die ken ik ja.’

‘Nou, die dus. Die andere Kim, je weet wel, Kardashian, heb ik ook getweet. En Heidi, Ana Beatriz, Kate, Adriana. Ik weet niet of ze allemaal kolonicio worden en ik moest het uitleggen, maar ze waren wel geïnteresseerd. Zo’n kleine club doet het altijd goed bij vrouwen. Dat vertedert. Zal wel met moedergevoelens te maken hebben. Zo’n zorgdingetje. Beyoncé had trouwens een gek idee. Of we niet een keer langs konden komen met zijn allen. Publiciteit is toch belangrijk?’

‘Hebben jullie dan tij..’

‘Wij zitten de godganse dag in die glitter and glamour. Om eerlijk te zijn: da’s ook niet alles. Ik blijf een Friezin. Af en toe snakken we naar een frietje met. Bij Klaas en Trijntje bijvoorbeeld. Als ik cola drink laat ik ook vette boeren hoor. Komen we naar Veendam met zijn allen. Op een avond of zo. Lijkt mij wel leuk.’

‘Ik weet niet of…’

‘Heb je geen comité van aanbeveling nodig? Je weet, ik doe alles voor je. Ik blijf een zwak voor je houden en ik wil eens iets echt goeds doen. Zo’n club is gewoon zo belangrijk voor de omgeving. Dit gaat over echte mensen. Ik heb ook eens iets gedaan voor Praat mar Frysk. Ik ging vroeger vaak met vrienden naar Heerenveen. Daar heb ik Veendam wel eens zien spelen, geloof ik.’

‘Dat zou goed ku…’

‘Is een gala-avond in Parkzicht een idee? Dat wou Paris wel. Die heeft het wel gehad met clubs als My House en Coco de Ville. Ze heeft ook eens gezoend met die knappe voetballer. Ik kan even niet op zijn na… …hij staat altijd zo gek met zijn bips als ie een vrije trap moet nemen.’

‘Rona…’

‘Ja. Cristiano Ronaldo. Een beetje muziek en dan lopen wij daar wat te paraderen. Komen vast wel sponsors op af.’

‘Veendam is eigenlijk een cultclu…’

‘Geef mijn telefoonnummer gewoon aan de directeur. Eising toch? Henk? Volgens mij kwam hij ook vaak bij Leco. Is hij dat?’

‘…en geen glamou…’

‘Hoe is het trouwens met jou? Alles goed met je vrouw en kinderen? We moeten echt nodig bijkletsen. Hé, ik hoor net dat Sunnery thuis komt. Ik moet hem nog instrueren over de was, dat ie niet weer de bonte bij de witte doet en ik heb zo een shoot. Doe je de zwarte mannen de groeten? Kusje. Bel je me?’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten